Paltinu Plai Poiana cu Narcise Tomnatec Sehlean valea Tomnatec

Marcaj traseu: punct albastru

Lungime traseu: 13 km

Durată traseu: 5 - 6 ore

Dificultate: Medie, iarna dificil.

Traseul urcă de la cabana Paltinu, pe marcajul bandă galbenă, în serpentine pe piciorul Plaiului prin pădurea de fag şi apoi prin golul de munte până la stâna din Plai. Marcajul ne scoate aproape de vf. Plai pe care îl lăsăm în stânga, poteca urmăreşte curba de nivel, trecem pe langă un izvor după care coboară într-o şa marcată de o cruce. Schimbăm direcţia de mers, îndreptându-ne spre sud, urcăm puţin, intrăm în pădurea de molid, lasând în stânga vf. Tomnatec. Poateca urmăreşte curba de nivel socțându-ne în Poiana cu Narcise Tomnatec Sehlean. De aici în coborâre traversăm poiana, îndreptându-ne spre vest pe un picior secundar care ne scoate în drumul forestier care urcă de pe valea Hututeanca şi continuă pe valea Tomnatecului până la Paltin. Înainte de a ajunge la cabană, cca. 500 m peste vale este amenajat un izvor de apă minerală (borcut).

Acces: pe valea Frumușeaua se poate merge cu autoturismul până la Centrul de informare și Cercetare Paltin, iar de acolo pe jos.